Inkscape Vector Ilustrator

Kategorie >>Různé>> Inkscape Vector Ilustrator


Dostal se mi pod ruku program pro práci s vektorovými obrazky a to Inkscape Vector Ilustrator.

Ukážu Vám 3 základní techniky jak si převést svůj bitmapový (např.jpg) obrázek na vektorový.

 

Než začneme pracovat pojďme se podívat na vybrané obrázky které jsem si vybral.

obrazek
obrazek
obrazek


 

Automatická vektorizace

 

Obrázek Práci začneme vložením zdrojové bitmapy do našeho projektu. Provedeme to přes import obrázku - menu Soubor-Import. Po vložení obrázku upravíme velikost dokumentu. Vybereme vložený obrázek poklepnutím a v menu křivka zvolíme Trasovat bitmapu.


obrazek



Je zde několik možností, jak tuto automatickou vektorizaci provést. Vyzkoušel jsem jich několik a jako nejlepší výsledek mi připadlo. Pokud se Vám něco nepovede neváhejte použit kouzelnou kombinaci CTRL + Z Výsledek po vektorizaci Brightness cutoff vypadá takto.


obrazek



Dále následuje ruční uprava bodů, zarovnání nerovností vzniklých automatickou vektorizací.


obrazek



Nyní zbývá již jen odříznout části letadla a to provedeme napřiklad vykreslením obdélníku a následným rozdílem s dosavadním obrázkem. Výsledek:


obrazek


 

Vektorizace obtahem

 

Do projektu opět stejným způsobem importujeme předlohu číslo 2.
Potřebným nástrojem pro nás bude Bezier Curves (Shift+F6) obkreslíme všechny potřebné čáry v patřičném přiblížení


obrazek

Jakmile to budeme mít, můžeme předlohu (obrázek) odstranit, nebo přesunout do vrstvy a zneviditelnit. Hrubé a nepřesné části odladíme.
Nyní nas čeka již jen nabarvení části letadla. Pro některé části jsem zvolil barevný přechod, jine vyplnil jednou barvou a nastavil částečnou průhlednost.


obrazek

Výsledek:


obrazek


 

Vektor vytvořený obtahem

 

Do projektu opět stejným způsobem importujeme předlohu číslo 3.
Podél letounu natáneme najednotlivé části obdélník. Poté zvolíme v menu Path - Object to Path, tím převedeme náš obdélník na křivku. Nyní již jen upřesnujeme proporce obdélníku, případně přidáváme nebo odebírame uzly až dosáhneme kýženého efektu.


obrazek
obrazek


Nyní se již můžeme pustit do tvorby popisků. Jako základ poslouží kružnice s prázdnou výplní a dvě jednoduché čáry.


obrazek



Jelikož budeme popisky používat několikrát zjednosušíme si praci a sjednotime je v Objekt - Seskupit.
Výsledek:


obrazek

Závěr

 

Strávený čas: 6h, To jen kvůli tomu, že jsem neveděl jak pracovat s programem. Dá se to stihnout i do hodiny.




Vloženo: 21.11.2007 20:22
Přečteno:6381
Autor: Martin Mizera

Hlasů: 6 Hodnocení(jako ve škole): 2.5
 

Komentáře (3)

   -     Nový Komentář
Autor:
 David Mizera
Datum:
  23.11.2007 11:23:34
reagovat
Vyborne
Autor:
 skobi
Datum:
  17.06.2009 12:14:28
reagovat

diky

Autor:
 jarmoss
Datum:
  17.02.2010 19:31:10
reagovat

Thx very much .)